Mina Bröst :(

Snack om allt möjligt!

Mina Bröst :(

Inläggav Pullan » tor nov 05, 2009 17:59

Åh Jag är världens töntigaste men jag måste bara fåskriva av mig!!
Det är säkert typ de flesta som har samma problem..
Men jag har börjat tänka på det rätt mycket.

Förut var mina bröst normalstora och jättefasta och fina! Såklart har man alltid önskat att man hade lite större men man fick ju vara glad för det man har.
När jag precis fick min dotter var mina bröst UNDERBART stora, fasta och sexiga.. Mitt liv var så lyckat och jag kände mig bara såå snygg och het eftersom jag blev smal rätt fort..

Fast nu.. Efter tio och en halv månads amning har dom fått tillbaka normal storlek (mindre tycker jag) eftersom dom hänger lite..
Åh jag mår SÅ dåligt..

Jag vill så gärna kunna vara snygg för min kille, vill klä upp mig i sexiga underkläder och sånt, för jag har alltid haft en liten dragning till det.. Men jag tycker inte ALLS jag är fin och sexig längre med mina små små tuttar som är jättemjuka och lite hängiga..
Trodde INTE jag var så fixerad vid detta eftersom jag tycker det är fint med små bröst med..
Förlåt men jag börjar faktiskt gråta nu :cry:

Hade tänkt köpa en snygg sexig maskeraddräkt för att klä mig i bara för min älskling - men ser ju på bilden att tjejen har JÄTTEstora fina och runda bröst.. Jag mår så dåligt över detta:(
Och jag är SÅ löjlig som tänker så! Jag ska vara glad att jag inte har bröstcancer eller något annat:( Så otacksamt av mig!

Men ändå tänker jag på detta och mår bara skit! Trodde inte jag skulle börja gråta nu när jag skriver av mig men det gör jag.. Varför!!!

Måste erkänna att jag precis har fuskat och satt på mig en "freebra" små silikoninlägg på brösten under min vanliga BH, och mina bröst ser så underbara ut! Precis som innan.. Men jag vet att det bara är fusk! Jag vill inte ha det såhär!
Är det NÅGON som känner likadant?

Förlåt att jag är så känslig.. kram på er!
Bild
Bild

http://www.rodens.blogg.se
Om mitt liv som ung mamma och blivande sjuksköterska
Pullan
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Mina Bröst :(

Inläggav Aurora » tor nov 05, 2009 19:13

Jag har redan fått värsta hängbrösten, inte kul! De har blivit skitstora, hade förut en B-kupa, nu är de säkert uppe i D! Har aldrig haft problem med BHar och sånt, men nu måste jag ha riktigt bra (läs; dyra) och trista! Har inte hunnit så långt att jag känner mig ful, än så länge är de bara "matmaskiner" och känns som något annat, inte mina bröst, men jag förstår att det känns jobbigt ch jag kommer nog också tycka det om några månader...
Aurora
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tor nov 05, 2009 20:57

Mina lökar har haft alla former redan innan graviditet och amning. Jag var betydligt större än nu under en period och hade D-kupa...sen gick jag ner i vikt och fick en B-kupa...men det tillhörande hänget. Sen blev jag gravid...POFF...DD-kupa....började amma...Oh lord!! E-kupa!! Slutade amma och är nu tillbaka i B-kupan. Tittsen är allt annat än fina, men jag uppskattar dom ändå bättre än dom tunga och otympliga jätterattarna jag hade förr. Dom har även tappat spänsten som var i dom förr, nu är det liksom påsar. Men men...sånt är livet.

Men det är klart att man ju kan se olika på det, lider du massor av det så är det ju ett problem. Hoppas du hittar en lösning att antingen acceptera läget och gå vidare eller annat...många opererar ju sig och trivs med det, du får börja spara..:-)
sprallos

Inläggav Pullan » tor nov 05, 2009 20:58

Usch det låter med hemsk:(
Klart det måste vara tråkigt att köpa så stora Bh:ar med.. Som du säger brukar dom vara ganska tråkiga..:/
Ja, men det är tur att det händer nästan alla iaf så man inte är ensam, ingen är ju perfekt men ibland får man verkligen för sig att de flesta andra är det..
Det är ju ingen tröst att det är första barnet heller och det knappast blir bättre.. hu!
Men visst är dom värda det! Jag ammar gärna, jag älskar det!
Så här är ju verkligheten och de flesta kvinnor ser väl ut som oss antar jag.. hmm..
Bild
Bild

http://www.rodens.blogg.se
Om mitt liv som ung mamma och blivande sjuksköterska
Pullan

Inläggav Loam » tor nov 05, 2009 21:11

haha jag hade pyttebröst innan och nu är de typ myggbett. Jag tycker själv jag ser ganska rolig ut och skrattar ofta åt dem. Det är nog bara att se fram emot nästa barn när man får västa bomberna igen = ). Tror även att de brukar återhämta sig efter några år, även om mina nog inte blir större än de var från början. Det finns för övrigt jättebra bhsar med stoppning i som gör att man kan ha på sig under kläderna om man nu vill ha större.
Bild

Bild
Loam
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav MollyAlex » tor nov 05, 2009 21:16

Ja, det där med brösten...
Jag e lång o smal o har av naturen då fått små bröst, en liten B kupa, när jag ammade fick jag för första gången i mitt liv riktiga bröst!! Helt fantastiska! Hamnade på en perfekt C kupa, o jag njöt vekligen av att ha klyfta mellan brösten som jag aldrig upplevt innan! :) Nu har jag slutat amma precis, o mina bröst ville inte fortsätta va stora...så nu e dom precis som innan, liten B kupa igen...o jag saknar brösten jag fick låna ett tag ;)

Jag försöker dock se det positiva i det som inte e så kul. Jag e tacksam för att jag iallafall har fasta med fin form...men små...Jag förstår verkligen dig att det e trist!
Det enda man kan göra e väl operation,men jag vill inte gå igenom det. Jag tror att vi e många som inte e nöjda, men som sagt vi har ju fött barn, det måste väl på nått sätt synas på kroppen, o vi borde väl egentligen vara stolta över våre "krigs skador"?

:)
BildBild

BildBildBildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MollyAlex
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sinus » tor nov 05, 2009 22:36

Jag känner likadant, jag vill helst inte titta på dem alls :( men på nåt sätt måste man acceptera det ändå. Gubben har inget emot dem :) men det är väldigt jobbigt att lära sig leva med sin nya kropp.

Passa på och gnäll av dig lite, det får man! Ge det lite tid, det kommer att kännas bättre.
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Inläggav a_y_g » tor nov 05, 2009 23:15

Var inte nöjd med mina bröst innan och är ännu mindre nöjd nu, men jag har accepterat det man har offrat för sitt barn. Stör mig mest på degmagen som vägrar o försvinna.
BildBild
a_y_g
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » fre nov 06, 2009 09:31

jag har alltid haft ganska stora bröst och har alltid fått mycket "beröm" flr dom och har vart de jag vart mest nöjd med på min kropp, jag tycker inte dom har ändrat storlek så mycket något större kanske, däremot så känns dom lite hängigare inte precis roligt..men ja tycker också magen känns värre men ja fick ju för "bara" 3 månadersedan så ja hoppas de ska bli litte bättre.. har redan börjat få ångest över att ja så gärna vill börja med babysim i böran av nästa år men e inte sugen på o dra på en bikini.. jag har aldrigt tyckt om mina knubbiga lår så ja brukar ha badshorts (sdana som killar har) :D och bikiniöverdel men nu vill ja inte visa magen heller men man kan ju inte ha badshorts och baddräckt? förhoppningsvis har inte alla andra mammor slimmad kropp där heller då känns de lite bättre iaf, konstogt nog...hmm ja svammel svammel.. det är en stor förändring vi gått igenom..
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Danem » fre nov 06, 2009 17:49

Jag tycker inte alls att du är töntig,
jag har också världens problem med mina bröst!
Mina är också påsiga och hängiga,
inte snygga någonstans och det har dom alltid varit.
Dom växte fan ut så här och det är jag verkligen inte nöjd med,
under graviditeten blev dom inte större och eftersom jag fick aldrig igång mjölkproduktionen så växte dom inte då heller.

Jag mår på riktigt jättedåligt pga dem, jag skäms oerhört mycket.
Kan inte ha någon BH alls eftersom att dom är så sladdriga att dom åker ur,
tro mig när jag säger att kag har testat tusentals olika modeller och storlekar men inget har passat.
Jag kan inte få någon fin klyfta och kan aldrig någonsin gå utan BH,
många tårar har rullat för att mina bröst ser ut som dom gör.

Att min kropp ser ut som den gör nu efter graviditeten stör mig men inte så mycket för det kan jag träna bort och bristningarna har jag accepterat men brösten går det inte att göra någonting åt,
jag trivs verkligen inte med att de ser ut så här för det ser inte ens ut som bröst det ser ut som någonting annat.
Jag ska operera mina bröst och förhoppningsvis dröjer det inte så lång tid,
ska inte göra några stora fotbollar utan lyfta och fylla ut lite så det passar till min kropp.
Det är något jag verkligen ser fram emot!
Bild Bild
Danem
Alltid online
Alltid online

Inläggav grodyngel1 » fre nov 06, 2009 22:25

mina tuttar startade på en ynkligt blygsam aa-kupa (dvs. den allra minsta storleken som finns).. det var inte direkt något att skryta med.. :oops:

sedan blev jag gravid.. och poff så fick jag en b-kupa (heeelt okej med mig), det var kul att för omväxlings skull ha tuttar som kunde fylla ut tröjan.. :)

därefter ammning, och då en d-kupa.. men med en oerhört bestämd pojk som fick för sig att höger bröst inte var lika mysigt att äta från.. så blev ju vänster snabbt större än höger.. till detta hör att joel aldrig kunnat ligga ner och amma, som "alla andra" bebisar verkar kunna, utan alltid varit tvungen att mer eller mindre sitta upp (han kunde dels inte få grepp om han låg ner.. och om han fick det, så satte han i halsen, så han storknade) det funkade helt enkelt bäst så..

så när han slutade amma, så hade jag på vänster sida en stor d-kupa (läs bröstet ramlar nästan ur kupan size) och på höger sida en liten c-kupa (eftersom jag envisats med att hålla mjölkproduktionen och amningen igån så mycket som möjligt där).. :roll:

och nu, när jag inte har ammat på lite mer än ett år, så har jag en stor c-kupa på vänster sida och en mittimellan b-kupa på höger.. vilket resulterat i att jag måste använda ilägg för att det inte ska glipa.. och tro inte att det räcker med lite "kuddar", utan jag måste ha ett silikonilägg som motsvarar en hel kupstorlek.. :qaq

så när nästa bebis är här, så är det amning på högersidan i förstahand som gäller.. hoppas på att kunna jämna ut det något.. för det är näst intill omöjligt att hitta bh:ar som jag plats med ilägget i.. och jag vill ju inte behöva betala multum för en bröstförminskning på enbart ena sidan.. :wink: :lol:

oj, nu blev det jättelångt..
Användarvisningsbild
grodyngel1
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maiyah » lör nov 07, 2009 04:42

Jag förstår dig också, har alltid haft små bröst, men under graviditet och såklart ammning har de ju vuxit :-) inte massor men de ser helt klart trevligare ut. Men efter ammningen med första var det liksom inget kvar, och det blir nog samma sak denna gång är jag rädd..hade b kupa innan första grav och a efter första ammningen..

Har alltid tyckt illa om mina bröst, mest kompis med dem när jag ammat, då fungerar det väldigt bra med små bröst.
BildBild

BildBild
Maiyah
Alltid online
Alltid online

Återgå till Föräldrasnack