Vimedbarn.se

Community och rådgivning för föräldrar till små och stora barn
Aktuellt datum och tid: sön sep 24, 2017 08:01

Alla tidsangivelser är UTC + 2 timmar [ Sommartid ]

Kategoriregler

Köp och sälj dina eller andras prylar, babykläder, vagnar, leksaker och tillbehör. Vimedbarn.se ansvarar inte för de köpavtal som görs i detta forum. Var aktsam med att föra över pengar till annan persons konto om du inte helt säkert kan lita på denne.

[ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hjälp med hur man säljer barnens urvuxna kläder
InläggPostat: lör okt 22, 2011 21:00 
Alltid online
Alltid online
Användarvisningsbild

Hej

Det är så att jag har börjat sälja av lite av barnens urvuxna kläder och leksaker och det är nu som jag behöver eran hjälp jag ska skicka några klädesplagg till en köpare, men jag vet inte hur jag ska göra?
Vad lägger jag kläderna? ska jag köpa stora kuvert på posten eller hur gör ni berätta gärna. Hur vet jag innan jag ska skicka kläderna vad frakten kommer att kosta? Jag behöver alla tips på hur och var man lättas kan sälja av kläder och leksaker mm.

Inläggsrubrik: Re: Hjälp med hur man säljer barnens urvuxna kläder
InläggPostat: lör okt 22, 2011 22:07 
Alltid online
Alltid online
Användarvisningsbild

kläder är ju inte omtåliga så packa så enkelt som möjligt, jag brukar lägga i en plastpåse (för att skydda mot väta) och packa hårt i brunt papper och skriva direkt på pappret. men det finns nog tusen andra lika bra sätt. jag återanvänder också alltid vadderade kuvert som jag har fått.
väg kläderna, gärna förpackade, så kan du ange vad det kostar att skicka med posten (finns portotabell på deras sida). glöm inte kolla tillägg för stora skrymmande paket. stora barngrejor, leksaker, sängar, prylar liksom gör sig bra på blocket tycker jag. kanske även dyrare plagg som overaller. annars tycker jag nog kläder är mest värt att sälja själv på loppis. det är ju rätt mycket jobb att fota allt och lägga upp på tex tradera och jag tycket förtjänsten blir för liten om jag skall göra det för 20 bodies.
och skicka inget innan du fått pengar på ditt konto! lycka till :)

InläggPostat: tis okt 25, 2011 11:05 
Alltid online
Alltid online
Användarvisningsbild

Tack för hjälpen

Det var många bra tips, jag hoppas att jag ska få sålt lite av barnens gamla kläder.

InläggPostat: tis okt 25, 2011 11:53 
Alltid online
Alltid online
Användarvisningsbild

Jag har inte sålt något själv än men köpt en hel del begagnat på sistone. Har fått alla möjliga varianter på paket, men de två vanligaste är antingen Mailingbags (kan du köpa t ex här: http://m-kylli-emballage.se/catalog/ eller här: http://www.emmis.se/) eller så packar folk i helt vanliga plastpåsar som de tejpar ordentligt och skriver adressen direkt på påsen.

Jag har tänkt försöka sälja lite kläder (hur nu det ska gå, jag kan inte skiljas från något, haha), och jag köpte nu i veckan ett par rullar med kraftiga soppåsar, alltså små som man har till hushållssopor. De sålde rosa sådana eftersom det är Rosa bandet-kampanjer överallt nu. De tror jag blir kanon att skicka kläder i, eftersom de är kraftiga och dessutom ogenomskinliga. Ska köpa någon bra packtejp också. Jag har haft genomskinlig bred packtejp tidigare men den är slut och nu hittar jag bara brun överallt (gillar inte den), men någonstans borde de väl sälja genomskinlig. Den sitter jättebra och är väldigt hållbar.

http://sitamoia.blogg.se

InläggPostat: tis okt 25, 2011 21:56 
Alltid online
Alltid online
Användarvisningsbild

Mailingbags verkade bra, dem ska jag nog ta och pröva

InläggPostat: tor okt 27, 2011 09:10 
Alltid online
Alltid online

Vanliga plastpåsar från lindex typ använder jag, o rejäl pakettejp. Tejpar på adresslapp o frimärken, för det har hänt att även klistermärken ramlat av har jag hört. eller skriver adress direkt på.
Sen kan man klippa ett litet hål o pysa ur luften o tejpa igen.. så det blir extra platt ;)

här kollar jag enklast vad portot blir;
http://skicka.posten.se/service/skicka/ ... rvice.aspx

Paketet kan vara ganska stort bara det är så platt som möjligt så blir det billigare porto, är det större än 25x25cm eller tjockare än 3 cm så blir det dyrare.

Sitamoia!
Då ska jag hålla utkik efter dina annonser!!! ;) Visst är det svårt att slita sig fårn en del kläder, några riktigt fina, i små storlekar har jag sparat...

InläggPostat: tor okt 27, 2011 10:34 
Alltid online
Alltid online
Användarvisningsbild

Hihi, ja men du det återstår att se om jag lyckas sälja ett enda plagg. =)) Fast jag borde eg. sälja lite av Vincents tröjor för det har han massor av, bara för att liksom få plats i garderoben.

http://sitamoia.blogg.se

InläggPostat: tor okt 27, 2011 13:23 
Alltid online
Alltid online

JAAAAAAAAA!!!!!!!!!! :D

InläggPostat: ons feb 15, 2017 18:13 
Nykomling
Nykomling

Jag vet att det går att lämna in massor av kläder på second hand. Min fru gillar att handla billiga märkeskläder, men det är så dyrt enligt mitt tycke. Åk istället till närmsta loppis och handla. Finns alltid barnkläder som har blivit för stora för någon.

Jag har även använt mig av gratis erbjudanden och annat under mina barns uppväxt. Det finns massor av sajter, men ett exempel är http://www.bastgratis.se/barnklader/

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
   [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 2 timmar [ Sommartid ]

Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter: