Unga föräldrar

Nytt på VMB! Är du gravid? Här pratar du med andra gravida, dela erfarenheter, ge tips och råd. Här får du svar på dina frågor.

Unga föräldrar

Inläggav pluppson » fre okt 16, 2015 16:58

Hej, det är jag som är pluppson. Jag är 18 år och gravid. 6 veckan så det hela är rätt nytt! Jag pluggar ekonomi och vill utbilda mej till revisor, bor ihop med pappan till barnet och bröllop planeras fast nu vart datumet uppskjutet ett år efter som jag inte vill gifta mej gravid. Ett litet mirakel kom emellan!
Det va lite kort om mej!
Nu vill jag veta lite mer om andra unga föräldrar, vilka är ni? Hur upplevde ni graviditeten? Fick ni stå offer för många fördomar? Hur var det att droppa bomben för era föräldrar? Och massa mer, såklart!
pluppson
Nykomling
Nykomling

Re: Unga föräldrar

Inläggav DigitalChoklad » tor okt 22, 2015 23:45

Grattis! :)

Jag blev gravid när jag var 19 och min man 18år. Vi hade då varit tillsammans i ca 4år.
Jag började studera till sjuksköterska det året, så jag var gravid första terminen där. Det gick bra, allt beror ju på hur ens graviditet är ^^
Jag tog föräldraledigt/studieuppehåll en termin och sen hoppade jag på studierna igen.
Jag läser nu sista terminen på utbildningen och min son är 2,5år. Jag skriver lite om mamma-studentlivet i min blogg (http://digitalchoklad.vimedbarn.se/).

Fördomar? -nja. det var väl busschauffören som reagerade när jag åkte på barnbiljett och var gravid :P Sen vet jag inte vad som sagt bakom min rygg, men till oss har det varit positiva kommentarer från vänner och familj.

Att berätta var skitnervöst, mest för min mans pappa. Men det gick bra, fick låta det sjunka in :P

Hoppas allt går bra och lycka till med bebis och studierna :)
DigitalChoklad
Nykomling
Nykomling

Inläggav josefiinpe » sön dec 06, 2015 17:39