Sveriges barnsligaste mässa firar 10 år
Genom att konsekvent hålla fast vid sin ursprungsidé om att vara en mötesplats för blivande och nyblivna småbarnsföräldrar och allt som kretsar runt där omkring har mässan underBARA BARN både befäst och förstärkt sin popularitet och betydelse.
– Jag får ständiga bekräftelser på att branschen har ett mycket stort förtroende för vårt koncept, säger underBARA BARN:s grundare och drivande kraft, Kickie Jansen. Det bottnar sig förhoppningsvis att vi lyckats åstadkomma en tilltalande mix av affärsmässighet – där även lite mindre och fristående företag erbjuds en seriös möjlighet att etablera sig i branschen och visa upp sig för konsumenterna – och kunskapsspridning – där vi ger föräldrarna en chans att möta och lyssna till experter inom olika områden som direkt berör deras liv och familjesituation.
Firar i dubbel bemärkelse
I oktober blir det tionde gången mässan äger rum och det ska förstås firas så det märks ute på plats på Stockholmsmässan i Älvsjö. Man skulle i dubbel bemärkelse kunna likna underBARA BARN vid en språngbräda: för unga företag in i en annars storbolagsdominerad bransch och för unga familjer in i ett på många sätt nytt liv.
Dels med skojsiga upptåg som till exempel cirkus, pyssel, kalas och den största tårtshow som någonsin skådats: alla Stor-Stockholms förskolor har bjudits in till en tävling där det gäller att tillsammans skapa en fantasifull tårta i valfritt material. Enda kravet är att den inte ska gå att äta!
Dels med sedvanligt seriösare inslag som seminarier, ny stor pedagogisk barnpassningsavdelning, utställare, shopping och lanseringar, som till exempel av den viktiga kampanjen Denna Sida Upp, i samarbete med Spädbarnsfonden och barnmodeföretaget GEGGAMOJA.
Källa: Stockholmsmässan